Hardlopen

Loopgroep Asten is door de jaren heen ontstaan naar aanleiding van de vraag van beginnende lopers om verder te kunnen groeien. Dit heb ik op gepakt en op dit moment hebben we 3 groepen.

Groep 1: Lopers met een basisconditie die c.a. 10 km achtereen in een tempo van minimaal 10,5 km per uur kunnen hardlopen.
Groep 2: Lopers met een basisconditie die c.a. 9 km achtereen in een tempo van minimaal 10 km per uur kunnen hardlopen.
Groep 3: Lopers met een basisconditie die c.a. 8,5 km achtereen in een tempo van minimaal 9 km per uur kunnen hardlopen.

Alle groepen hebben tot doel kracht en conditie te verbeteren. Trainingen zullen hoofdzakelijk bestaan uit Interval, Duurlopen en Tempo duurlopen.

Loopgroep op dinsdagavond: 19.00 uur.                  Groep 1

Loopgroep op donderdagavond: 19.00 uur.           Groep 2

Loopgroep op donderdagavond: 19.00 uur.           Groep 3

Training ongeveer 1 uur, afstand tussen 8 en 11 kilometer.
De eerste week van de maand is een rustige duurloop.
De tweede week van de maand is een tempo duurloop.
De andere dagen is interval of in de zomer bosloop.
In de eerste week van de maand tijdens de rustige duurloop lopen Groep 2 en Groep 3 samen. Tevens in de vakantie tijd.

Beginnersgroep: start bij voldoende deelnemers er is nog geen aanvangsdatum gepland. U kunt zich wel al inschrijven door een bericht te sturen via het contactformulier.
Loopgroep voor beginners. We starten de eerste week met 4 keer 2 minuten en in week 16 eindigen we met 60 minuten aan een stuk hardlopen. Lekker zweten, je hoofd leeg maken, genieten van de natuur, je grenzen verleggen of juist ontspannen. Met lopen kan dit allemaal.

Vertel het dan ook aan iedereen en begin met hardlopen.
Dit onder leiding van Yvonne en mijzelf, gedurende minimaal 16 weken.
De ervaring leert dat het lopen met een groep voor veel mensen meer stimuleert en motiveert. Om deel te nemen hoeft u geen ervaring met hardlopen te hebben.

Doelgroep:
Vanaf 16 jaar tot zeg het maar!

Waarom zou u gaan hardlopen?

  • U wilt meer energie
  • U wilt meer uithoudingsvermogen
  • U wilt de kans op hart- en vaatziekten kleiner maken
  • U wilt de botten zo sterk mogelijk houden
  • U wilt beter slapen
  • U wilt van de moeheid af
  • U wilt zonder problemen op gewicht blijven
  • U wilt zich ontspannen voelen
  • U wilt zich jonger voelen

Wat moet u wel hebben om het gestelde doel te bereiken:
1- Een goede gezondheid. Boven de 40 jaar adviseer ik u met de arts te       overleggen of dit voor u verantwoord is.

2- De motivatie om elke training aanwezig te zijn, mocht dit een keer niet lukken de discipline te hebben om het voor u zelf in te halen.

Kleding:
Belangrijk is dat u start op goede hardloopschoenen. (hierover kan ik u juist adviseren in samenwerking met het Hardloopcentrum in Horst)

Overige speciale kleding is in het begin niet direct noodzakelijk.

Wij begeleiden u tweemaal per week. Dit op vooraf vastgestelde tijden.

De 1e week zal het 45 minuten in beslag nemen en dit zal in week 16 ongeveer 75 minuten zijn.

Inhoud van de training:
We beginnen met een Warming-up. Deze zorgt ervoor dat je spieren geleidelijk opwarmen en de hartslag omhoog gaat.
Hierna beginnen we met het hoofdprogramma.
Na afloop eindigen we met een Cooling-down. Deze zorgt ervoor dat de spanning in je spieren afbouwt en deze sneller tot rust komt.
Aanmelden via ons aanmeldformulier in het blokje contact.
Is uw interesse gewekt stel het dan niet uit en meld u meteen aan. Ook voor vragen kunt u hier terecht.

Met sportieve groet
Hennie van Deursen